40 lat działalności rodzinnego przedsiębiorstwa
600 nowych klientów rocznie
20.000 klientów na świecie

Na całym świecie pociągi i kolej to najpowszechniejszy i najczęściej wybierany środek transportu. Zarówno w transporcie osób, transporcie dalekobieżnym, jak i towarów kolej to ważny element infrastruktury transportowej. Sprawne zawory, instalowane w najprzeróżniejszych obszarach i do najprzeróżniejszych zadań, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu sprawnego działania danych aplikacji.
Zawory mają na kolei szerokie zastosowanie. Mogą regulować napełnianie odpowiednich wagonów materiałami sypkimi, dozują i zatrzymują między innymi transport najprzeróżniejszych mediów (np. wody, piasku, itp.) lub wspomagają proces rozładunku.
Nieustannie rosnąca liczba pasażerów potwierdza ważną rolę kolei. Pytając podróżnych o życzenia i wymagania odnośnie podróży koleją, przeważnie odpowiedź brzmi, że chcieliby dojechać pewnie i punktualnie do celu. Również ważna jest kwestia komfortu jako pozytywne wspomnienie o podróży koleją.
Z pewnością pierwszą myślą nie jest toaleta, ponieważ z punktu widzenia podróżnego, działająca toaleta jest czymś oczywistym i rzuca się dopiero w oczy, gdy nie działa. Dlatego kwestia niezawodnego rozwiązania dla toalet pokładowych – i tym samym transportu szarej i czarnej wody sterowanego przez zawory – jest dla kolei bardzo istotnym tematem.
Przez dziesięciolecia usuwanie fekaliów w toaletach pokładowych w pociągach odbywało się z użyciem rury spustowej, która spuszczała fekalia podczas jazdy bezpośrednio na tory. Rosnąca świadomość środowiskowa i coraz szybsze pociągi, w których ten sposób usuwania fekaliów przestał być technicznie możliwy, spowodowały, że dziś w nowoczesnych toaletach pokładowych stosuje się zamknięty systemy, które zbierają fekalia i szarą wodę w pociągu.
Odsysanie czarnej wody z toalety odbywa się z wykorzystaniem podciśnienia. Zawory zaciskowe AKO Armaturen sterują nim i są odpowiedzialne za zamykanie lub otwieranie odsysania.
Kolejnym zastosowaniem zaworów zaciskowych w pojazdach szynowych jest napełnianie tak zwanych piasecznic. Piasek stosuje się do optymalizacji skuteczności hamowania pociągów i poprawy trakcji na przykład na mokrych szynach. Załadowany piasek – którego proces napełniania jest regulowany przy użyciu zaworu zaciskowego – jest rozsypywany z użyciem sprężonego powietrza lub rury spustowej przed koła lokomotywy. Pozwala to zwiększyć tarcie pomiędzy kołami a szynami i skrócić drogą hamowania lub poprawić trakcję.
Wiodący na świecie producent
40 lat działalności rodzinnego przedsiębiorstwa
600 nowych klientów rocznie
20.000 klientów na świecie
Wyjątkowa szybkość dostaw
< 0,2 % reklamacji
> 99 % zadowolonych klientów
30 dystrybutorów na świecie
Największy wybór produktów
10.000 wariantów zaworów zaciskowych
2.500 wariantów dostępnych na magazynie
100.000 sprzedanych jednostek rocznie
Szeroki zakres usług serwisowych
80 formatów CAD
32 filmów montażowych i animacji
16 wersji językowych dokumentacji