40
600
20.000
Na całym świecie pociągi i kolej to najpowszechniejszy i najczęściej wybierany środek transportu. Zarówno w transporcie osób, transporcie dalekobieżnym, jak i towarów kolej to ważny element infrastruktury transportowej. Sprawne zawory, instalowane w najprzeróżniejszych obszarach i do najprzeróżniejszych zadań, odgrywają istotną rolę w zapewnieniu sprawnego działania danych aplikacji.
Zawory mają na kolei szerokie zastosowanie. Mogą regulować napełnianie odpowiednich wagonów materiałami sypkimi, dozują i zatrzymują między innymi transport najprzeróżniejszych mediów (np. wody, piasku, itp.) lub wspomagają proces rozładunku.
Nieustannie rosnąca liczba pasażerów potwierdza ważną rolę kolei. Pytając podróżnych o życzenia i wymagania odnośnie podróży koleją, przeważnie odpowiedź brzmi, że chcieliby dojechać pewnie i punktualnie do celu. Również ważna jest kwestia komfortu jako pozytywne wspomnienie o podróży koleją.
Z pewnością pierwszą myślą nie jest toaleta, ponieważ z punktu widzenia podróżnego, działająca toaleta jest czymś oczywistym i rzuca się dopiero w oczy, gdy nie działa. Dlatego kwestia niezawodnego rozwiązania dla toalet pokładowych – i tym samym transportu szarej i czarnej wody sterowanego przez zawory – jest dla kolei bardzo istotnym tematem.
Przez dziesięciolecia usuwanie fekaliów w toaletach pokładowych w pociągach odbywało się z użyciem rury spustowej, która spuszczała fekalia podczas jazdy bezpośrednio na tory. Rosnąca świadomość środowiskowa i coraz szybsze pociągi, w których ten sposób usuwania fekaliów przestał być technicznie możliwy, spowodowały, że dziś w nowoczesnych toaletach pokładowych stosuje się zamknięty systemy, które zbierają fekalia i szarą wodę w pociągu.
Odsysanie czarnej wody z toalety odbywa się z wykorzystaniem podciśnienia. Zawory zaciskowe AKO Armaturen sterują nim i są odpowiedzialne za zamykanie lub otwieranie odsysania.
Kolejnym zastosowaniem zaworów zaciskowych w pojazdach szynowych jest napełnianie tak zwanych piasecznic. Piasek stosuje się do optymalizacji skuteczności hamowania pociągów i poprawy trakcji na przykład na mokrych szynach. Załadowany piasek – którego proces napełniania jest regulowany przy użyciu zaworu zaciskowego – jest rozsypywany z użyciem sprężonego powietrza lub rury spustowej przed koła lokomotywy. Pozwala to zwiększyć tarcie pomiędzy kołami a szynami i skrócić drogą hamowania lub poprawić trakcję.
Wiodący na świecie producent
40
600
20.000
Wyjątkowa szybkość dostaw
< 0,2 %
> 99 %
30
Największy wybór produktów
10.000
2.500
100.000
Szeroki zakres usług serwisowych
80
32
16