39lat działalności rodzinnego przedsiębiorstwa
600nowych klientów rocznie
20.000klientów na świecie

Z pomocą techniki transportu pneumatycznego przez system przewodów rurowych transportowane są wszelkiego rodzaju materiały sypkie z wykorzystaniem podciśnienia (patrz również transport próżniowy) lub nadciśnienia. Ciśnienie wytwarzane jest poprzez wdmuchiwanie lub zasysanie gazów (przeważnie powietrza). Oprócz transportu materiałów sypkich technika transportu pneumatycznego jest chętnie stosowana do transportu ścieków. Zawory muszą być dostosowane do specjalnych wymagań transportu pneumatycznego.
W zależności od medium stosuje się różne rodzaje transportu pneumatycznego:
Transport powietrzny:
W przypadku transportu powietrznego transportowane media w porównaniu do wszystkich pozostałych opcji transportu osiągają najwyższe prędkości (powyżej 20 m/s). W przypadku transportu powietrznego materiały sypkie są przedmuchiwane przez system przewodów rurowych. Stosunek gazu transportowego do transportowanego materiału jest tu zatem najniższy w porównaniu do innych metod transportu. Zużycie wszystkich biorących udział w transporcie komponentów – zwłaszcza w obrębie zaworów – jest z powodu dużych prędkości odpowiednio większe.
Transport pasmowy:
W przypadku transportu pasmowego (drugiego pod względem szybkości sposobu transportu, ok. 15 – 20 m/s) część transportowanego materiału osiada na dnie systemu przewodów rurowych i jest popychana ślizgowo przez kolejną nadlatującą nad nią część przez system przewodów rurowych. W porównaniu do transportu powietrznego transport pasmowy jest wprawdzie wolniejszy, ale udział transportowanych mediów jest za to większy. Zużycie na zaworach i pozostałych komponentach przewodu rurowego jest mniejsze. Porównywalny z transportem pasmowym jest transport wydmowy, w którym osadzający się transportowany materiał jest popychany do przodu wydmowo.
Transport czopowy:
W przypadku tak zwanego transportu czopowego udział transportowanego medium jest tak duży, że w obrębie przewodów rurowych tworzą się pojedyncze czopy, które wypełniają całą średnicę rury. Te są przepychane przez puste przestrzenie za pomocą gazu transportowego przez system – lub w przypadku podciśnienia przeciągane przez system przewodów rurowych. Prędkość przepływu w przypadku transportu czopowego wynosi ok. 3 – 10 m/s, natomiast natężenie przepływu jest większe w porównaniu z transportem pasmowym, czy powietrznym, a obciążenie zainstalowanych zaworów i komponentów mniejszej w porównaniu do wspomnianych wcześniej rodzajów transportu.
Transport przepływowy:
Transport przepływowy to ciągły transport strumieniowy podczas, którego wypełniająca całą powierzchnię i nieprzerwana mieszanina gazu i cząstek stałych jest przepychana i przeciągana przez przewód. Ten rodzaj techniki transportu pneumatycznego jest preferowany w przypadku transportu materiałów sypkich o szerokim spektrum wielkości ziaren, za to ze stosunkowo niskimi prędkościami przepływu, które można utrzymać za pomocą dodatkowych układów pomocniczych, takich jak zawory wdmuchowe. Za pomocą dodatkowych układów uzyskuje się – w zależności od transportowanego materiału – prędkości transportu rzędu 7 -15 m/s.
Zawory zaciskowe można bez problemów stosować w transporcie powietrznym, pasmowym, czopowym i przepływowym, a więc do wszystkich powszechnych technik transportu pneumatycznego. I nie ma tu znaczenia, czy są stosowane jako armatura regulacyjna czy odcinająca.
Dzięki wytrzymałej i antyabrazynej konstrukcji komponentów mających kontakt z medium (zainstalowane przyłącza i znajdujący się wewnątrz gumowy pierścień), nawet grożący największym zużyciem transport powietrzny, dla zaworów zaciskowych nie stanowi żadnego problemu. Specjalnie dla zamontowanego pierścienia, który zajmuje większość powierzchni mającej kontakt z medium, opracowano odporne na zużycie mieszanki materiałów, które również w przypadku transportu materiałów powodujących duże zużycie gwarantują długą żywotność.
Ponadto wszystkie zawory zaciskowe AKO oferują przepływ bez zwężeń i martwych przestrzeni zapewniając podczas transportu brak zawirowań i zapobiegając jednocześnie tworzeniu się zatorów.
W przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji zainstalowanych zaworów zaciskowych, może ją przeprowadzić szybko i bez problemów na miejscu własny personel. Pozwala to zminimalizować czasy przestojów instalacji z powodu konserwacji i związane z tym koszty. W zależności od średnicy demontaż, konserwacja (np. wymiana pierścienia) i montaż trwają zaledwie kilka minut.
Dla każdego typu zaworu przygotowaliśmy filmy serwisowe, które krok po kroku prezentują sposób postępowania.
Producent systemów drenażowych z betonu polimerowego stosuje zawory zaciskowe AKO w technice transportu pneumatycznego.
Dowiedz się, transport jakich materiałów sypkich regulują w tej instalacji nasze zawory zaciskowe...
Producent lin stalowych stosuje zawory zaciskowe w transporcie odprowadzającym kwaśną wodę.
Zakład przetwarzający szkło recyklingowe stosuje zawory zaciskowe w transporcie pneumatycznym dodatków.
Wiodący na świecie producent
39lat działalności rodzinnego przedsiębiorstwa
600nowych klientów rocznie
20.000klientów na świecie
Wyjątkowa szybkość dostaw
< 0,2 %reklamacji
> 99 %zadowolonych klientów
30dystrybutorów na świecie
Największy wybór produktów
10.000wariantów zaworów zaciskowych
2.500wariantów dostępnych na magazynie
100.000sprzedanych jednostek rocznie
Szeroki zakres usług serwisowych
80formatów CAD
32filmów montażowych i animacji
16wersji językowych dokumentacji